Výstava PaperWorld 2019 ve Frankfurtu

Kategorie Razítka
0

Každý relevantní světový výrobce vybavení kanceláří má na tomhle lednovém veletrhu svůj stánek. Ty nejsilnější firmy se před pár lety rozhodly, že se výstavy zúčastní jen jednou za dva roky: vývoj v této branži není tak rychlý, aby bylo opravdu co ukazovat každý rok. A jen vyhazovat peníze za účast se nikomu moc nechce. Letošní PaperWorld byl tím rokem, kdy přijeli opravdu všichni. Nemohli jsme proto chybět ani my…už potřicáté!  

Boj o přežití tradičních veletrhů zuří na celém světě. V minulém století byly výstavy téměř jedinou možností, jak ukázat své výrobky širšímu, ideálně mezinárodnímu, publiku. Dnešní digitalizovaný svět nabízí takových možností více, a to často bez nutnosti letět přes půl zeměkoule, zaplatit trojnásobek obvyklé ceny za hotelový pokoj či večeři a pak se s desítkami dalších tlačit u stánku, kde na vás vystavovatel stejně nemá potřebné množství času. Jenže: lidé nechtějí jen studené informace, ceníky a katalogy. Chtějí také lidský kontakt, chtějí spolu mluvit, vidět se. Myslím, že tenhle aspekt je hlavním důvodem pro pokračující úspěch PaperWorldu.

V minulosti pořadatelé spojili veletrh tak trochu nudných kancelářských potřeb se dvěma dalšími výstavami. Pokud jste měli sílu a čas, mohli jste být šokováni, kolik, většinou asijských firem, vyrábí myriády blbostí pro křesťanský, vánoční trh. Téhle komoditě se, zřejmě, daří. Navštívit jsme ji ale letos nebyli, stačilo to jednou. Zajímavější 🙂 bývala výstava BeautyWorld, takové množství modelek jsem ještě nikde neviděl najednou. Po očichání třetí, “úplně nové a převratné” vůně ztratíte nejen čich, ale i schopnost si pamatovat, která značka se vám snad líbila. Tak už jenom koukáte na ty modelky. Bohužel, tahle výstava ve Frankfurtu skončila. Možná, že rozdávání tisíců vzorků kosmetických přípravků kolemjdoucím nemá žádoucí obchodní význam?

Ale teď už vážně: pojďme na PaperWorld.

Náš dvorní dodavatel, TRODAT, měl jako vždycky obrovský stánek a ani nevím proč – zcela obsypaný lidmi. Novinkou v oboru razítek totiž letos bylo jen designově krásné kapesní razítko Pocket Printy. Funkčně i velikostmi nahradí známý Mobile Marker. Ovládá se snadno jednou rukou a funguje opravdu krásně, to je nutno si zkusit. A umožňuje výrobu vícebarevných štočků.

TRODAT se také oprávněně pochlubil prestižním oceněním Red Dot Design, které vyhrálo razítko Razítko Trodat Professional 5460. Více o tomto ocenění a podmínkách soutěže si můžete přečíst ZDE.

Na veletrhu byly vystaveny také další modely kancelářských razítek Trodat Professionnal 4.0 v sedmi nových velikostech. O této designové změně si můžete více přečíst v tomto textu.

TROTEC, jako součást koncernu, vystavil širokou paletu laserů. Pro odborníky je opravdu fascinující, kam se TROTEC v tomto oboru již dostal. Za dvacet let se stal největším výrobcem plošných laserů a nabízí velice širokou paletu rozměrů strojů, které výrobce razítek tolik neocení. Jsou ale významně vidět ve všech výrobních oborech.

Další náš dodavatel, REINER, jde odvážně cestou digitálních razítek. Od jednoduchých začátků s poměrně levnými inteligentními elektronickými razítky, se firma dostala do povědomí jako spolehlivý dodavatel zařízení pro firemní expedici a skladové hospodářství, stejně jako pro všechny, kteří chtějí tisknout měnící se data na různé povrchy. Musíme zmínit také pokračující vývoj rychleschnoucích barev. Dnes lze již opravdu razítkovat elektronicky téměř na jakýkoli povrch.

Velmi úspěšný je též náš další partner, firma NORIS COLOR. Jejich inovativní potenciál je obrovský, a to v oboru, kde byste to možná nečekali. Staví další halu a rozšiřují laboratoř. To vše pro výrobu standardních i speciálních razítkových barev. I oni řeší komplikovaný problém razítkování rychleschnoucími barvami a letos představili speciální podušky, pro tyto barvy.

Stánek COLOP byl letos ve znamení prvního digitálního razítka. Vypadá hezky. Jestli jsme vše správně pochopili, nemá zatím příliš “inteligence”, umí jen otisknout to, co jste si mobilu sestavili a poslali do razítka. Ale kdo ví, třeba to bude zajímavá cesta do budoucnosti, jen si nejsme jisti, kde je v tomhle byznysu místo pro výrobce razítek. Na druhou stranu zcela chápeme, že každá firma potřebuje nějakou vizi růstu…

Nic nového jsme bohužel nenašli u stánku SHINY. Milá slečna nás s dotazem na novinky odvedla k vitríně, kterou známe již mnoho let. Člověka z branže vždycky při pohledu na razítkovou řadu napadne hledat, které razítko je inspirováno TRODATem, které COLOPem…. Ještě trochu smutnější pohled nabídl stánek TRAXXu, dodavatele většinou čínských napodobenin všeho možného. Bojím se, že tahle razítková značka v Evropě, orientované více na kvalitu, moc šancí nemá. Prošli jsme i kolem stánku polské firmy MODICO s předbarvenými razítky. V tomto oboru se moc nevyznáme a není pro náš trh relevantní, proto jsme mu moc pozornosti nevěnovali.

Naši procházku po výstavě PaperWorld zakončíme kávou u firmy HERI, známého výrobce psacích potřeb s razítky. Tahle rodinná firma se zaměřuje na vysokou kvalitu a vstupuje do ní již třetí generace majitelů. Zaujala nás myšlenka dárkové tužky s razítkem a – k tomu dřevěná kostička, ve které si můžete vypěstovat květinu, jejíž semínko i humus je součástí balení. Vlastně je to možná hezký dárek s nápadem!

Odebírat nové články emailem :
Přihlásit odběr
Ukládám váš email

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *